Hela dagen lång...

Trött efter en lång dag. Dagen har varit bra, både rolig och jobbig. Det var inte svårt att hitta till Östra men det var ganska kallt att gå. IB klassen var liten, 10st bara. Var med på deras engelskalektion. Lite annorlunda om man jämför med våra :P Det var intressant och själva programmet verkar också kul. Gick tillsammans med Sara, hon var från och några av hennes kompisar. Ronja tror jag en av dem hette :P Efter engelskan fick jag information om IB programmet av Sara och en av lärarna och sedan åt vi lunch, pannkakor med sylt(helt okej men våran skolmat är bättre ;) Efter lunchen åkte jag med Gunilla? till Midgård(IB kommer att flyttas dit om det startar till hösten om det blir nog många sökande). Det är bra för Midgård var mindre och "trevligare" än Östra. Och på Midgård kan man gå fotokurs, danskurs,filmkurs... Blev riktigt sugen på att gå IB på Midgård. De har en kafeteria där det typ alltid spelas musik av elever m.m. Mysig skola :)

När vi gått runt på Midgård skulle jag egentligen ha farit tillbaka till Östra och varit med på en svenskalektion men den var inställd, läraren var på konferens eller nåt sånt. Så jag ringde till Minerva gymnasiet och fixade så jag fick komma dit direkt istället för halv fyra. Klockan var bara efter ett. Jag fick skjuts av Gunilla till Minerva och så gick jag runt på den skolan också med rektorn. Den var som kompakt, klassrummen låg vägg i vägg och var ganska liten. Ändå har skolan ca. 550 elever, men det märktes inte :) Är inte riktigt säker på om jag vill gå natur nå mer när jag har sett IB och hur de jobbar. De har ett annat arbetssätt.

Jag promenerade in till stan efter besöket på Minerva. Det tog inte så länge tror jag, ca 20min kanske. Gick på stan i ungefär 2h från lite före tre nån gång till kring fem. Då kom pappa och vi gick och åt på Rhodos :) Gott var det med sallads- och pizzabuffé! :) Efter buffén begav vi oss mot John Bauer skolan på öppet hus. Det var bara vi och en till där :P Skolan var ganska tråkig men de har också fotokurser och lite annat arbetssätt. Två lektioner per dag, dock ca 3h långa men med rast mellan och så jobbar de mycket i grupp. Jag tycker inte riktigt om att bara sitta med näsan i böckerna hela tiden. Det kommer bli svårt att välja. Måste fylla i blanketten i helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim